Xavier Claramunt, Martín Ezquerro, Miquel de Mas
Collaborators:
Marc Zaballa, Yago Haro, Josep Piera, Sergi Pons, Pau Vidal, Ho-Sang ChoClient: Comercial Alari S.A.
Situation: SABADELL
Photographer: Adrián Goula
making of
Des de l’autopista veiem una altra vegada brillar alguna cosa a l’entrada de Sabadell. ¿Papa, què’s allò? Una mica tapat per les biones de protecció de la via per on circulem, tant si anem com si venim, allà queda aquella cosa que ens crida l’atenció… Fins que un dia entrem a Sabadell. Una gran cua de cotxes avança lentament, amb els ocupants entretenint l’espera i el pausat moviment amb mirades a costat i costat, com buscant descuidadament alguna cosa. Tot una mica a la manera d’una marca d’entrada a la ciutat. El so de la velocitat dels vehicles de l’autopista ens recorda allà d’on venin i visible des de la carretera, una gran façana d’una espècie de pesada gelosia metàl·lica ens amaga alguna cosa que s’entreveu.
De tant en tant, i quan el Sol ja ha caigut i els fars d’un cotxe encerten la façana darrera d’aquesta gelosia, es disparen mil i una puntes de llum.
La intervenció es troba a la ciutat de Sabadell, centre industrial tèxtil a les rodalies de Barcelona. Concretament s’ubica a un polígon industrial a l’entrada sur de la ciutat, a la vista dels conductors que circulen per l’autovia Barcelona-Terrassa i al costat de l’aeròdrom. Es tracta de l’últim solar que quedaba en una illa edificada amb construccions entre mitjeres i ordenades de cara al vial, definida pels carrers Bernat Metge i Joan Costa i Deu, d’una superfície aproximada de 4.120 m2 i amb 120 m de façana als dos carrers.
Ens trobem amb una parcel·la mig construïda i parcialment ocupada per tres naus d’estructura metàl·lica, una d’elles de crugia d’amplada major, i s’ha de construir un concessionari de vehicles de gama alta.
From the motorway we can see something new shining, there, there! At the entrance to Sabadell. Daddy, whassat? A bit concealed by the protection barriers of the road on which we are driving, both when going and when coming, there it stands, this thing that is drawing our attention. Until one day we drive into Sabadell. Stuck in the great queue of cars that are tiredly advancing, the occupants of the vehicles while the time away looking for something. It is the peculiar way we now have of entering cities. The hum of vehicles on the motorway behind us reminds us of the yearned-for speed at which we came, and now in front of us we see the great façade of a species of heavy metal shutter that is concealing something from us.
The intervention takes place in the city of Sabadell, an industrial textile centre in the vecinity of Barcelona. Specifically it is located in the industrial development by the south entrance to the city, in full view of the drivers on the Barcelona-Terrassa dual carriageway, next to the aero-drome. This is the last plot remaining in a built-up block with terraced constructions fronting the streets of Bernat Metge and Joan Costa i Deu, with a surface of just over thousand square meters of façade giving on to these two streets. We are on a half-built plot partially occupied by three bays with a metal structure, one of them with a greater centerline with tahn the other two. All this must be turned into premises for a high-end car dealer.